한국인들은 '이것' 때문에 고통받을 수밖에 없어요 / 리사손 교수 (풀버전) [신의경지]
리사손 교수는 컬럼비아 대학교의 인지심리 학자로 한국 사람들이 메타인지에 대한 오해를 해소하고자 최근에 임포스터와 메타인지에 대해 설명하고 있습니다. 메타인지에 대한 오해 중 하나는 학습법과 성취에 관한 것으로, 메타인지는 단순히 점수 향상이 아니라 인지에 대한 깊은 이해를 필요로 합니다.
Professor Lisa Son, a cognitive psychologist at Columbia University, is currently explaining impostor syndrome and metacognition to dispel misconceptions about them among Koreans. One misconception about metacognition relates to learning methods and achievements, emphasizing that it requires a deep understanding of cognition rather than just score improvement.
두 번째 오해는 메타인지를 자기를 제 3인칭으로 바라보는 능력으로 이해하는 것인데, 리사손 교수는 이것이 메타 코그니션에 대한 인지심리학적인 이해에 더 가깝다고 설명하고 있습니다. 메타인지는 자기를 알고 이해하는 데 중점을 두며, 이는 특정한 능력을 키워나가는 과정으로 타고난 것이 아니라 노력과 학습을 통해 발전하는 것입니다.
The second misconception involves viewing metacognition as the ability to see oneself in the third person. Professor Son suggests that this understanding is closer to cognitive psychological insight into metacognition. Metacognition focuses on knowing and understanding oneself, developing through effort and learning rather than being an innate ability.
리사손 교수는 메타인지를 근육 키우기와 비교하며 설명하고 있습니다. 근육을 키우는 것처럼 메타인지도 계속해서 향상시켜야 하며, 메타인지를 더 키우고 싶다면 인지에 대한 깊은 고민과 학습이 필요하다고 강조하고 있습니다. 마지막으로, 리사손 교수는 천재가 없다며 타고난 능력보다는 노력과 메타인지를 통해 성공하는 것이 중요하다고 말하고 있습니다.
Professor Son compares metacognition to building muscles, emphasizing the continuous improvement needed, and underscores that deep contemplation and learning about cognition are essential to enhance metacognition. Lastly, she asserts that there are no geniuses and highlights the importance of effort and metacognition in achieving success over innate abilities.