1. 여기서 어떤 일이 일어나고 있는 건가요? 왜 비행기 조종사들이 37,000 피트에서 비행 중에 지형 경고를 받고 있는 걸까요? GPS 시스템과 관련된 복잡한 문제로 인해 발생한 것으로 보이며, 이는 GPS 이외의 여러 항공기 시스템에 영향을 미칠 수 있습니다.
What is actually happening here? Why are pilots receiving terrain warnings while cruising at 37,000 feet? It seems to be a complex issue related to GPS, affecting various aircraft systems beyond just GPS.
2. GPS는 무엇이며, 이 비디오에서 어떻게 작동하는지 자세히 알아볼 것입니다. GPS는 전 세계에서 사용 가능한 많은 위성 내비게이션 시스템 중 최초이자 가장 인기 있는 시스템입니다. 항공기는 대부분 GPS 시스템에 의존하고 있으며, 이것은 일상 생활에서 우리가 흔히 사용하는 것과는 달리 군사용으로 출발한 것임을 간과하기 쉽습니다.
We will explore what GPS is and how it works in this video. GPS stands for Global Positioning System and is the first and most popular among many satellite navigation systems worldwide. Despite being widely used in everyday life, it originated as a military system, and commercial aircraft heavily rely on it.
3. GPS의 역사와 원래 목적, 그리고 군사적인 측면에 대한 설명이 나와 있습니다. 또한, GPS가 어떻게 민간에 공개되었는지, 그리고 다양한 국가에서 자체 시스템을 개발하는 이유에 대해서도 다룹니다.
The history and original purpose of GPS as a military system are explained, along with the events that led to its public release. It also discusses how various countries developed their own systems due to military and geopolitical concerns.
4. GPS의 정확성과 가용성은 항공 산업에서 널리 활용되고 있으며, 이에 따라 항공기 내비게이션 및 안전성에 기여하고 있습니다. 그러나 GPS가 군사적인 특성을 가지고 있어 언제든 끌 수 있다는 가능성이 있습니다. 이로 인해 여러 국가에서 독립적인 위성 내비게이션 시스템을 개발했으며, 이는 다중 시스템을 동시에 사용하여 운전 안정성을 높이는 것을 가능케 합니다.
The accuracy and availability of GPS have significantly contributed to aviation navigation and safety. However, due to its military nature, the possibility of it being switched off raises concerns, leading other countries to develop independent satellite navigation systems, enhancing operational robustness through the use of multiple systems.
5. 항공 산업에서 GPS의 정확도를 향상시키기 위해 GNSS 보조 시스템을 사용하는 방법에 대해 설명합니다. 이 시스템은 위성 기반 보조 시스템 및 지상 기반 보조 시스템을 사용하여 GPS의 정확성을 향상시킵니다. 그러나 이러한 시스템이 GPS 저탐 및 스푸핑에 어떻게 영향을 미치는지에 대한 논의가 있습니다.
It explains the use of GNSS augmentation systems to enhance GPS accuracy in aviation. Both Satellite-Based Augmentation System (SBAS) and Ground-Based Augmentation System (GBAS) are discussed, along with their potential impact on GPS underjamming and spoofing.