지난 년도에 우리는 Omega minus one이라고 불리는 새로운 내연기관을 소개받았습니다.理론적으로 이 엔진은 약 16 킬로그램이며 120 마력을 생산하는 것으로 유망해 보였으나, 유일한 운영 비디오에서는 모든 씰에서 오일이 누출되는 것이 보였습니다.
Over a year ago, we were introduced to a new internal combustion engine called Omega minus one. Theoretically, this engine seemed promising, weighing about 16 kilograms and producing 120 horsepower. However, the only operational video showed oil leaking from all seals.
이 당시 개발자들은 이것이 빈틈이 많은 최초의 프로토타입 중 하나이기 때문에 발생한 것이라고 설명했습니다. 그들의 목표는 컨셉 자체가 실현 가능하다는 것을 증명하는 것이었습니다. Omega 1 엔진에서는 후면 로터를 티타늄 케이싱에 사용하는 계획이 있습니다.
At the time, the developers explained that the oil leakage was due to it being one of the first prototypes with poor seals. Their goal was to demonstrate that the concept itself was viable. In the Omega 1 engine, there are plans to use rear rotors in a titanium casing.
하지만 이제 더 많은 개발이 이뤄진 엔진 버전이 나타났습니다. 이 버전은 3년 이상 개발된 것으로, H2 Starfire라 불리며 4세대에 이르렀습니다. H2 Starfire는 54 킬로그램이며 450 마력, 813 뉴턴미터를 초과하는 토크를 가지고 있습니다.
But now, another version of the engine has appeared, which has been in development for more than three years. It's called the H2 Starfire and it's in its fourth generation. H2 Starfire weighs 54 kilograms with a power increased to 450 horsepower and torque exceeding 813 newton meters.
이 엔진의 크기는 예를 들어 작은 4기통 일반 엔진보다 두 배 작지만 네 배 강력하며 두 배 가벼워졌습니다. H2 Starfire 엔진은 29 센티미터 폭, 32 센티미터 깊이, 44 센티미터 높이로 설계되었습니다. 이 엔진 버전은 수소 사용을 위해 설계되었습니다.
In terms of size, this engine is twice as small as, for example, a small four-cylinder conventional engine, but it is four times as powerful and twice as light. The H2 Starfire engine is 29 centimeters wide, 32 centimeters deep, and 44 centimeters tall. This engine version is designed for hydrogen use.
이 엔진의 새로운 솔루션 중 하나는 흡입량을 크게 증가시켜 실린더에 공기가 충분히 찰 수 있도록 하는 것입니다. 이를 위해 비싼 인젝터를 절약하기 위해 압력 조절기가 있는 밸브를 사용합니다.
Among the new solutions in the H2 Starfire, the intake has been significantly increased, making it easier for air to fill the cylinder. To use hydrogen but save on expensive injectors, a valve with a pressure regulator is used.