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NASA의 충돌 테스트가 미국에서 미래의 항공기를 테스트하는 천재적인 방법

by 세계의문 2024. 2. 4.
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NASA는 1940년대 초반에 항공기 안전성 및 화재 억제에 관한 연구를 시작하고 1967년에 Langley 연구 센터에서 착륙 및 충격 연구 시설을 설립한 후 항공기 추락 실험에 참여하게 되었다. 이 시설은 실제 비행 상태에서 대형 항공기를 추락 실험할 수 있는 독특한 능력을 갖추고 있으며, 항공기 안전성 향상에 중요한 역할을 하고 있다.

NASA's involvement in aircraft crash testing dates back to the early 1940s, and in 1967, they established the Landing and Impact Research Facility at Langley Research Center. This facility, with its unique ability to crash test full-scale aircraft under free flight conditions, has been instrumental in advancing aircraft safety.

 


NASA Langley Research Center는 적절한 디자인과 크기를 갖춘 은퇴한 F28 Fellowship 비행기를 신중하게 선택하여 이를 추락 실험에 활용했다. 비행기의 퓨젤라주를 수정하여 다양한 크기와 위치의 24개의 추락 테스트 더미를 수용했고, 이를 통해 항공기 구조, 승객 및 기내 장비에 미치는 추락의 영향을 연구하고 안전 기준 및 가이드라인을 개발하는 데 도움이 되는 데이터를 생성했다.

NASA Langley Research Center carefully selected a retired F28 Fellowship aircraft for crash testing, modifying its fuselage to accommodate 24 Crash Test Dummies. The data generated from these tests provides valuable insights into the effects of crashes on aircraft structures, occupants, and onboard equipment.

 


NASA는 Cessna 172를 착륙 및 충격 연구 시설에서 추락 실험 대상으로 선택했다. 이 실험은 비행기에 장착된 4개의 긴급 위치 지시기의 성능을 테스트하기 위한 것이었으며, 특히 이들이 항상 올바르게 작동하지 않을 수 있다는 연구 결과를 고려하여 극한 충돌 시나리오에서의 효과를 파악하고자 했다.

NASA chose to drop a Cessna 172 at the Landing and Impact Research Center to test the performance of four emergency locator transmitters installed on board. This controlled crash test aimed to gather insights into the effectiveness of ELTs, especially in extreme impact scenarios.

 


Boeing 747-8의 지상 시험과 새로운 항공기의 인증 Boeing은 747-8을 최대 이륙 중량으로 적재하고 필요한 속도에 가속시켜 이륙 가능 여부를 확인하기 위한 백만 파운드 이륙 시험을 실시했다. 또한, 거부된 이륙 시험은 비행기가 필요한 경우 안전하게 이륙 중단을 수행할 수 있는지를 보장하는 데 중요한 부분으로서, 포장된 화면 조건에서 브레이크 성능을 정확하게 평가한다.

Boeing conducted a million-pound takeoff test for the 747-8 to ensure it can safely operate at its maximum weight. Rejected takeoff tests are crucial for certification, ensuring airplanes can safely abort a takeoff maneuver if necessary, accurately assessing brake performance on paved runways.

 


Airbus A350 XWB의 추운 기후에서의 평가 A350 XWB의 추운 기후 평가는 캐나다의 극한 북극 조건에서 항공기가 안전하고 효과적으로 운영될 수 있는 능력을 보장하기 위해 중요했다. 이 지역은 온도가 정규적으로 -8°F 아래로 떨어지는 극한 기후를 갖추고 있어 추운 환경에서 항공기의 얼음 방지 시스템 및 윤활 시스템을 신중하게 테스트하는 데 적합했다.

Cold weather evaluations of the A350 XWB performed in Alt Canada were crucial to ensuring the aircraft's ability to operate safely in extreme Arctic conditions. The tests subjected the aircraft to the harsh realities of cold climates, evaluating its ice protection systems and fluid compatibility.

 

 

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