람보르기니는 5초의 시간을 단축시킬 수 있는 프로토 타입 기술을 공개했는데, 이 기술은 차의 정렬을 능동적으로 변경함으로써 가능하며, 이 아이디어는 2020년 메르세데스가 F1에서 시도한 적이 있었으나, 람보르기니의 버전이 훨씬 뛰어나다.
Lamborghini has unveiled a prototype technology that can shave 5 seconds off a lap by actively changing the car's alignment. While this idea is not entirely new, with Mercedes attempting it in F1 in 2020, Lamborghini's version is considered superior.
람보르기니의 액티브 휠 캐리어(AWC)는 성능 자동차가 직면하는 타협을 제거하는데, 휠 정렬은 차를 빠르게 만드는 데 가장 중요한 요소 중 하나로 간주된다.
Lamborghini's active wheel carrier (AWC) eliminates a compromise that every performance car faces, considering wheel alignment as one of the most crucial elements to make a car go fast.
람보르기니 AWC는 휠의 각도를 60회에 걸쳐 초당 최대 6.6도까지 조절할 수 있는 전자 제어 휠 허브로, 턴 중이든 직진 중이든 휠의 각도가 변할 수 있어 높은 속도의 안정성과 날카로운 회전을 동시에 얻을 수 있다.
The AWC from Lamborghini is an electronically controlled wheel hub that can adapt alignment up to 60 times a second, allowing the wheel angle to change depending on whether the vehicle is turning or going straight.
AWC는 Das보다 더 많은 토우 설정을 가지고 있으며, 캠버를 조절할 수 있어 다양한 상황에서 최적의 성능을 제공한다. 또한, AWC는 후륜에 장착되어 4륜 조향을 제공하며, 내륜이 최대 트랙션을 얻을 수 있도록 휠 정렬을 조절할 수 있다.
The AWC has more toe settings than Das and can adjust camber for optimal performance in various situations. It also provides four-wheel steering when mounted on the rear wheels, allowing for wheel alignment adjustments to maximize traction on all four tires.
AWC는 복잡한 물리적 기구는 아니지만, 믿을 수 없을 만큼 복잡한 제어 시스템과 다양한 센서를 사용한다. 내륜에만 시험된 상태이며 내구성과 비용 문제가 여전히 해결되어야 한다. 그러나 대부분의 현대 자동차에서 이미 존재하는 센서들을 활용하므로 기술의 상용화가 먼 미래는 아닐 것으로 보인다.
The AWC relies on a complex control system and multiple sensors. It has only been tested on the rear wheels, and durability and cost issues still need to be addressed. However, since most modern cars already have the necessary sensors, the widespread adoption of this technology might not be too far off.