1. **최초의 신뢰 문제**
2017년 5월에 Boeing 737 Max 8이 서비스에 도입될 때, 이 비행기는 좁은 몸체 항공기의 새로운 표준으로 소개되었습니다. 그러나 2018년 10월 29일, Lion Air 항공 610편 사고가 발생하면서 상황이 전환되었습니다. 13분 후에 비행기는 자바 해에 추락하여 189명의 사망자가 발생했습니다. 5개월 뒤, 2019년 3월 10일, Ethiopian Airlines 항공 302편 사고가 발생하면서 737 Max가 전 세계적으로 투하되었습니다. Boeing의 내부 통신 기록에서 비행기 엔지니어들이 실제로 비행기를 신뢰하지 않았음이 나타났습니다.
First Trust Issue : When the Boeing 737 Max 8 entered service in May 2017, it was considered a new standard for narrow-body aviation. However, the Lion Air Flight 610 crash on October 29, 2018, and the Ethiopian Airlines Flight 302 crash on March 10, 2019, revealed deep issues. Internal communications from Boeing engineers indicated a lack of trust in the aircraft.*
2. **부주의와 무시로 인한 문제**
737 Max 8의 문제는 1980년대 후반의 화물 문 사건에서 시작되었습니다. 그 후 여러 사건에서 Boeing의 부주의와 무지가 드러났습니다. 1989년의 United Airlines 811편 사고와 2015년의 FAA 조사에서 부정확한 검사 및 부품 제조 문제가 드러났습니다. 이러한 부주의는 회사의 이익 추구로 이어지며 안전을 무시하는 경향을 보였습니다.
Negligence and Ignorance-Induced Problems : The issues with the 737 Max 8 trace back to the late 1980s cargo door incident, revealing a pattern of negligence. The United Airlines Flight 811 crash in 1989 and a 2015 FAA investigation highlighted inaccurate inspections and part manufacturing issues due to profit-driven practices.*
3. **이익 우선, 삶 무시**
787 Dreamliners의 연료 누수와 배터리 화재 문제, 부적절한 검사 기술 등, Boeing은 안전 문제에 직면하였습니다. 1997년 McDonnell Douglas 인수는 Boeing의 기술 중심 구조를 이익 중심 구조로 변화시켰습니다. 이 인수 후, Boeing은 제조와 공학을 외부로 강력하게 아웃소싱하여 안전 문제를 야기했습니다.
Profits Over Lives : Issues with 787 Dreamliners, including fuel leaks and battery fires, showcased Boeing's decline in safety standards. The acquisition of McDonnell Douglas in 1997 shifted Boeing's focus from technology to profit, leading to aggressive outsourcing and compromising safety.*
4. **변화의 가능성?**
Boeing은 국제적인 비난과 고발에도 불구하고 변화를 보이지 않았습니다. 737 Max 사건은 기술자들이 회사를 믿지 않음을 드러냈지만, 이에 대한 충분한 변화가 이루어질 것인지는 미지수입니다. 산업 내에서의 독과점 상태가 회사에 변화를 요구하지 않는 한, Boeing은 안전 문제에 대한 진정한 책임을 맡지 않을 것입니다.
Possibility of Change? : Despite damning evidence, Boeing has shown resistance to change. The question remains whether the industry's duopoly dynamics will force the necessary transformations in the company's approach to safety.*
5. **에어버스와의 독과점에서 오는 편리함** Boeing은 고발과 벌금 지불로 인해 약간의 타격을 입었지만, 여전히 에어버스와 함께 독과점을 유지하고 있습니다. 소비자들은 여행 계획을 중단하지 않기 때문에 Boeing은 비록 비난을 받더라도 현재의 지위를 유지하고 있습니다.
Comfort in the Duopoly with Airbus : Despite fines and backlash, Boeing maintains its duopoly with Airbus, and consumers' continued travel plans ensure the company's position remains relatively unchallenged.*