2017년부터 내연차 생산 감소, 전기차는 늘어남. 2023년 전 세계 전기차 판매량 29% 성장, 중화권이 가장 큰 시장. 유럽의 ev 시장은 정책 중심에서 제품 중심으로 전환되고 있으며, 보조금 제한과 가격 경쟁에 대비하기 위해 새로운 모델 출시 예정. 북미는 ev 시장 성장 저해되고 있으며, 자동차 제조업체는 충전 경험 개선과 비용 관리에 초점을 맞춰야 함.
Since 2017, internal combustion engine (ICE) production has decreased, while electric vehicles (EVs) are on the rise. In 2023, global EV sales grew by 29%, with China remaining the largest market. In Europe, the EV market is transitioning from policy-driven to product-focused, and automakers are gearing up for price wars and diminished demand due to subsidy restrictions. North America faces challenges with insufficient product variety and inconvenient charging experiences hindering EV market growth. Manufacturers globally need to focus on cost management and improving the EV user experience to address these issues swiftly for accelerated growth expected by 2025.
내연차 피크는 2017년, 그 이후 휘발유 차량 판매 감소, 전기차는 꾸준히 증가. 2023년에는 전 세계적으로 6억 3천만 달러를 지출하여 EV에 대한 투자 증가. 그러나 탈 탄소화를 위해는 더 많은 자본 투입이 필요하며, 전세계적으로 6천만 대의 EV가 운행되더라도 차량 전체의 4%에 불과하며, 긴 여정이 남아 있음. 자동차 제조업체는 새로운 청정 기술을 빠르게 배포하고 2030년까지 매년 4조 8천억 달러 이상을 투자해야 할 것으로 예상.
Internal combustion engine (ICE) peaked in 2017, with a steady decline in gasoline vehicle sales since then, while electric vehicle (EV) sales continue to rise. In 2023, global spending on EVs increased by 36% compared to the previous year, reaching $6.3 billion. Despite the substantial growth in clean energy spending, the global EV fleet is projected to constitute only 4% of the total vehicle count by the end of the year, highlighting the ongoing journey toward carbon neutrality. Companies addressing these challenges swiftly are expected to be better positioned for significant growth in 2025.
한국은 전환 속도가 늦지만, 막판에 급 전환될 것으로 전망. 미국은 현재 주춤하고 있지만, 2030년까지 급등할 것으로 예상. 아프리카는 2030년부터 시작돼 2035년까지 50% 전환될 것으로 전망. 전기차 기업들은 지역별 상황에 적응하고 성장에 관련된 향후 전망을 고려해야 함.
Korea is expected to experience a rapid transition towards EVs, even though it has been relatively slow. The United States is currently stagnating, but a surge is anticipated by 2030. Africa is projected to start its transition in 2030 and achieve a 50% conversion by 2035. Electric vehicle companies need to adapt to regional circumstances and consider future growth prospects.
국내 석유시장이 쇠퇴하고 있으며, 주유소 수가 급속히 감소. 최근 5년 동안 700개의 주유소가 폐업되었고, 휴업 중인 주유소는 2천여개에 달함. 한국의 친환경차 보급 비율은 전체 차량 중 8.2%, 전체 승용차 중 10%에 불과함. 정부 지원이 필요한 시점으로, 석유 사업자들은 전업과 폐업을 위한 적극적인 대응이 필요.
The domestic petroleum market is showing signs of decline, with a rapid decrease in the number of gas stations. In the last five years alone, 700 gas stations have closed, and there are over 2,000 temporarily closed stations. Korea's penetration rate of eco-friendly cars is only 8.2% of total vehicles and 10% of total passenger vehicles. At this point, government support is crucial, and petroleum businesses need proactive strategies for their continued operation and closures.