1. 우주 왕복선이 지구 주위를 7일 동안 돌고 나면, 최도미션의 가장 어려운 부분을 진행 중입니다. 지구의 상층 대기를 횡단하는 맹렬한 여정, 그 곳에서 공기 분자를 찢어내어 항공기 주위에 초고열 플라즈마 층을 형성할 정도로 빠르게 움직입니다. 재진입은 우주 왕복선이 독특한 우주선이 되는 곳입니다. 이는 엄청난 열을 견디는 뿐만 아니라 공기 역학 비행으로 전환할 수 있는 우주선으로서의 능력을 갖추기 위한 조심스러운 날개와 꼬리의 세밀한 성형이 필요한 혁신적인 아이디어였습니다.
After spending 7 days in orbit around the earth, the Space Shuttle Orbiter faces the challenging journey of re-entry through the earth's upper atmosphere, traveling at such high speeds that it creates a superheated plasma layer around the aircraft. Re-entry is where the Space Shuttle truly becomes a one-of-a-kind spacecraft, designed not only to withstand the immense heat but also to transition to aerodynamic flight.
2. 재진입 절차는 우주 왕복선이 거꾸로 뒤집혀 뒤로 이동하는 동안 2-4분 동안 궤도 조종 시스템 엔진을 가동하는 것으로 시작됩니다. 궤도 속도는 초당 7킬로미터 정도이며, OMS 포드는 우주 왕복선의 속도를 단 0.1킬로미터 정도 줄여야 합니다. 정확한 기동이 필요하며 속도를 충분히 놓치면 왕복선은 성공의 좁은 창문을 지나쳐 가느다란 상층 대기를 통과하고 공간으로 튕겨 나가게 됩니다.
The re-entry procedure begins with a 2-4 minute burn of the orbital maneuvering system engines while the space shuttle is upside down and traveling backward. The OMS pods need to precisely reduce the orbiter's speed to bring it into a collision course with the earth's upper atmosphere, maintaining a narrow entry flight corridor.
3. 공간 왕복선은 높은 열에 견디기 위한 것뿐만 아니라 고공속 비행을 위해 디자인된 비행기의 요구사항과 균형을 맞추기 위해 주의 깊게 날개와 꼬리를 성형하는 혁신적인 아이디어였습니다. 1959년에 X-15로 테스트 된 것처럼 NASA는 초음속 비행에 대한 이해를 향상시키고 우주 왕복선 설계에 통합된 많은 교훈을 얻었습니다.
The Space Shuttle, designed for both surviving intense re-entry heat and transitioning to aerodynamic flight, faced challenges with its lightweight aluminum airframe compared to the X-15's heat-resistant inconel X. The shuttle's entry flight corridor required precision, and its design incorporated lessons from the X-15, though with added complexities.
4. 지금은 15분째, 우주 왕복선은 대기를 횡단하고 여전히 초당 6킬로미터의 속도로 움직이고 있으며 비행 중에는 플라즈마 구름으로부터의 통신이 끊겼습니다. 이는 계속되는 열이며 탄소가 전도성이기 때문에 시간이 흐름에 따라 이 열이 알루미늄 공조구조로 전달될 수 있습니다.
The Space Shuttle, 15 minutes into re-entry, faces sustained heat, with plasma interference blocking communication. The shuttle's design utilizes carbon-carbon shields attached with inconel points to prevent direct heat transfer to the aluminum airframe.
5. 비행 7일 후, 우주 왕복선은 여전히 초당 6킬로미터의 속도로 움직이며 비행 기기로의 통신이 회복되지 않았습니다. 탄소의 전도성으로 인해 이 열은 시간이 흐름에 따라 알루미늄 공조구조로 전달될 수 있습니다.
After 7 days of space travel, the Space Shuttle, still moving at 6 kilometers per second, faces challenges of heat transfer through its conductive carbon material, requiring careful design to protect the aluminum airframe.